3e berichtje oktober Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Henk Minkema - WaarBenJij.nu 3e berichtje oktober Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Henk Minkema - WaarBenJij.nu

3e berichtje oktober Aruba

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henk

29 Oktober 2008 | Aruba, Oranjestad

Heej allemaal,

Het is weer een tijdje geleden, maar hier weer eens een berichtje vanaf Aruba
Ik ben sinds begin deze maand op Steeldrum les gegaan. Ik krijg nu elke week zowiezo 1x in de week les van Lee Conner. Dit is de zoon van de “panman” de Arubaanse steeldrummer.
En nu is hij dat ook. Hij is de man van de steeldrum van Aruba. Het valt niet mee, moeilijk dus, maar het is wel super leuk. Ik speel nu op een dubbel tendor. Dit is een steeldrum met 2 pannen. Hier kun je alles meespelen, zoals melodie, als begeleiding. Heb nu vier lessen gehad, en hij zegt dat ik snel leer. En misschien zelfs met het carnaval in een steelband mag mee spelen….

Ook ben ik wezen paintballen met het werk. Echt supper vet. De koks zijn enorm fanatiek met paintball. Ze hebben hun eigen guns, bakken, etc. en het zijn niet van die eenklaps pistooltjes. Neej dit zijn net machine guns, dus die geven nogal wat ballen per secconde. En daar wil je niet van dichtbij mee beschoten worden. Dit spel wordt ook niet in een bos gespeeld. Dit is op een grote van nog geen half voetbalveld. Met allemaal luchtkussens, waar je achterkunt schuilen. Hier hebben we een paart partijtjes gespeeld. Ik had een wat een kleinere gun, was wel super gaaf.

4oktober hadden we een wine & dinning avond, 95 mensen kregen hier een 4gangen menu. Voor dat ze aan tafel gingen konden ze de smaakpapillen wakker schudden door wat kleine aangeboden hapjes te nemen. O.a. gemarineerde olijfen, mozzarella met pesto en tomaat, nacho chips, etc. eenmaal aan tafel kregen ze en voorgerecht, dit bestond uit 5 onderdelen: een bospaddenstoelen bouillon, een stukje kipwraps, een sushi, shrimp pil pil, (dit zijn garnalen met een supperscherpe Madam Jeannette saus), en gefrituurde brie. Toen kregen de mensen een spoom, (dit is champagne met sorbet ijs) met een stukje gefrituurde appel, toen kregen de mensen een hoofgerecht: ze konden uit 3opties kiezen, en toen het dessert met bavarois, key lime pie, chocolade mousse, slagroom, een kletskop, versfruit en een bolletje sinaasappelijs. Ik had een paar dagen met mijn chef een weddenschap afgesloten, dat je het nooit koud kon hebben op Aruba… ik heb het geweten, ik mocht 100 bolletjes sinaasappelijs draaien, en dit in de vriezer van min 18…. Een dikke winterjas aan. ik had het dus behoorlijk koud, en de weddenschap verloren.
Toen we klaar waren, zijn we met zijn allen aan de bar gaan zitten, en ging in de kleine uurtjes door.

Ook ben ik sinds zaterdag 25/10. begonnen met duikles. Dit is ook echt super vet. In eerste ga ik eerst voor een paddy. Dit is een duik bewijs die iedereen kan halen, en dan overal te wereld mag gaan duiken tot een diepte van 18meter. In deze cursus leer je alle basis dingen van het duiken super interessant. De eerste les hebben we in het zwembad gedaan.
Was leuk, en de 2e les in de zee in een baai. Hier kwam ik in het begin niet naar beneden…
Toen hebben ze mij een stukje lood extra gegeven, en toen zakte ik ook gewoon mee… eindelijk:P dit kwam overigens door het zoute water.
Eenmaal op de bodem eerst 20ft. = 6 meter. Hier zag je niet veel, wat takken, en wat zee leven, hier een daar een klaar visje. Maar niet veel. Toen kwamen we langzamerhand in een dieper gedeelte. We zijn tot 40 ft. Geweest(12meter). Kreeg wel eens last van mijn oren, maar was onder water op een gegeven moment ook over. Hier kwamen we wel hier en daar een beetje koraal tegen. Maar was niet bijzonder, wel zwommen er hele mooie visjes bij rond. Zwart met gele, dus de kinea aanhangers, paarse, doorzichtige, blauw, regenboog, rode , van alles. Verder zijn we een halfuur onderwater geweest. Was heel mooi. En het wordt alleen nog maar mooier.

Oja en de stage. Al bijna vergeten. Gaat ook goed. Is leuk en zeker leerzaam. Vrijdag is het Halloween, dus wordt vast heel leuk, gaan leuke gereechten maken voor dit. Dus wordt een avond met veel oogbalen, pompoenen, vleermuizen en vampiers.
Maar het is altijd gezellig en leer er dus enorm veel, en nu de drukte nog.
Want het hoogseizoen zal straks wel beginnen.

Verder gaan we geregeld op stap, of een biertje te drinken. Woensdag avond is het altijd paddock night. Dit is een nederlands eetcafé. Wel supper gezellig. En alles is dan voor omgerekend 1euro. En vrijdag is het meestal na de senõr frogs. Dit is een discotheek.

Op blue village gaat het ook goed, appartement is nog altijd goed, en het is altijd gezellig. Maar helaas vertrekken bijna iedereen die er kwam of al waren toen ik aankwam. Maar het is hier heel gezellig, en kunnen altijd met andere mensen mee.

alle foto's zijn te bekijken op
http://henkm90.hyves.nl
hier laat ik het bij, en tot de volgende keer

gr. henk

  • 30 Oktober 2008 - 11:01

    Marrichje:

    Kwijl kwijl....al die hapjes, dat ziet er wel erg lekker uit.
    Maar wat enorm gaaf dat duiken, ben jaloers ;-) Top dat je t zo naar je zin hebt daar.
    Wij spreken elkaar snel weer via msn of skype.

    Tût Marg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 14294

Voorgaande reizen:

23 Maart 2015 - 31 Maart 2016

Stage Bali 2015

04 September 2008 - 08 Mei 2009

stage aruba

Landen bezocht: