blog, Maart, 7e maand @aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Henk Minkema - WaarBenJij.nu blog, Maart, 7e maand @aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Henk Minkema - WaarBenJij.nu

blog, Maart, 7e maand @aruba

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henk

04 April 2009 | Aruba, Oranjestad

Heeej mensen,

Hier dan weer een bericht vanaf het zonnige en het Wame Aruba.
De tijd gaat snel , en als ik nu terug kijk ben ik alweer 7maanden hier…
En dat zou je niet zeggen. Maart was een vreemde maand, maar toch ook weer zeer leuk.
Veel gedaan, gezien en geproefd. Zoals elke week woensdag 4maart weer naar de paddock geweest… was weer erg gezellig, maar dat is het toch ook meestal wel.

5maart, een vreemde dag… want jah mijn ouders en me zusje kwamen langs…
Ik had persoonlijk verwacht dat het om een bakje koffie ging en dat ze dan weer weg gingen maar werd toch iets langer. Hahaha. Ben eerst met Inder mee naar oranjestad gereden. Want die moest werken. Dus was 5uur in de stad. Toen ben ik vanaf de stad naar de Airport gelopen. Dit was ongeveer 4km. Maar is te doen. Goed voor de beweging. Het lopen ging ook op zijn poco poco. (arubaans tempo). Totaal niet snel. Op de airport aangekomen, een bakje koffie gedronken en gewacht. Toen de koffie opwas, werd ik ff nieuwschierig dus ben ff op de airport gaan rondlopen. En zag toen ook nog net het vliegtuig landen.
Dus weer snel naar binnen, maar toen duurde het nog een halfuur. Eenmaal in de ontvangsthal, ze begroet, een bakje koffie aangeboden en weer terug gestuurd.

Er zou een busje voor de reisorganisatie staan, en daar kon ik ook nog wel bij in. Dus dat scheelde mij weer teruglopen. Toen kwam ik met mijn ouders en mijn zusje bij het hotel aan. ingecheckt en ff bij gepraat. Toen hebben we nog een hapje bij de bar in Talk of the town gegeten. En ben ik met de taxi naar huis gegaan, en hebben mijn ouders het bed opgezocht.

Vrijdags ben ik bij hun gekomen, met de taxi en heb ik ze de stad laten zien. Dit viel hun dan ook een beetje af. Want het ziet er allemaal een beetje sober, en onverzorgd uit. Die avond hebben we bij Que Pasa gegeten. En heeft ook zeer goed voldaan.

Zaterdags moest ik weer in alle vroegte uit bed, want ik ging met collega’s te paintballen.
Dit was dan weer een groot suc6 om 12uur was het dan ook afgelopen. En hebben we nog een biertje in de Zeerovers gedaan, dit is een rumshop aan het water, waar je niks voor het bier betaald. Daarna na de subway een broodje gehaald. Onderweg naar huis, werd ik door me tante gebeld, want ze konden met ouders niet bereiken… mijn oma was de vrijdags geopereerd, en dat ging niet goed. Maar of ze bij mij waren. Nou neej. Maar ik zou het aan hun doorgeven. Toen belden mijn ouders. Waar blue village lag. Dus uitgelegd. En dan ook uiteindelijk hebben ze bluevillage gevonden. Een bakje koffie voor gezet, en ff gepraat.
Toen me tante opgebeld… en was niet goed nieuws. Dus dat drukt wel weer een stempel op de vakantie. Daarna heb ik ze blue village laten zien. En toen zijn we naar de highrise gereden, hier heb ik ze de hotels ff laten zien, en de restaurants. Toen zijn we op het strand gaan liggen. Hier hadden we plaats onder een parasol genomen, maar een half uurlater kwam een boze vent aan lopen. Dat wij daar niet mochten liggen, en dat dat voor hotelgasten was. Oke… dus wij ons spul gepakt en hem de tering nog ff toegewenst.
Toen zijn we naar california lighthouse gereden. De vuurtoren, hier heb je een mooi uitzicht over het eiland. daarna bij fishes en more gegeten, het werk van Nyk. Was ook wel goed.

Zondags en maandag moest ik dan weer werken. Die dinsdags 10-03 kwamen me ouders me alweer vroeg ophalen, want ik ging met ze naar steeldrum les. Ik heb ze laten kennismaken met het instrument, en ook zij vonden het niet meevallen, want jah heit zij vantevoren, “iederien ken wol op een oljevet ramme” nou jah dat viel ook hem tegen. Na een leuke foto. Zijn we om half 1 weer weggegaan. En hebben we bijmij thuis nog een bakje koffie gedronken en toen zijn we naar Natural Park gegaan. Hier hebben we de woeste vlakte door kruist met de auto. Zijn we de grotten ingeweest, en hebben van alles en nog wat gezien, daarna zijn we doorgereden naar babybeach, en zuidelijkste puntje van het eiland. hier was ik ook nog nooit geweest, maar kwamen we jan en inder nog ff tegen, hier ff een biertje mee gedronken, en zijn we nog ff op het strand gebleven. Toen was het ook alweer 6uur, en moesten eerst nog een halfuur rijden om weer bij het hotel aan te komen. Hier hebben we ff opgefrist, toen hebben we gegeten bij Yemanja, ook een restaurant van mijn basen. Hier hebben we ook erg lekker gegeten.

Woensdag 11-03De volgende dag lekkere op het strand gelegen, bij Havana. Dit voor het hotel van me ouders. En hebben we de avond bij Don Carlo’s een pizza gegeten… en nooit weer. Dit was niet veel bijzonders. En totaal niet een gezellige atmosfeer.
Die avond werd het natuurlijk weer paddock avond… dus flink aan de zuip.

Donderdag’s moest ik dan weer werken. En vrijdags de 13e zijn we vanaf het california lighthouse naar alto visto gereden met de auto, dit was nog rederlijk te doen, maar het was off road, dus ging moeizaam. Bij alto visto aangekomen,(een klein kerkje) hebben we een kokosnoot gehad, maar deze viel bij iedereen niet echt goed. Toen zijn we vanaf alto visto naar de natural bridge gereden, en dit viel erg tegen, en was bijna niet te doen, ik vond het anders best leuk, maar daar dacht de rest toch iets anders over na….

Na deze tocht zijn we doorgereden naar de stuisvogel boerderij.. want heit zoekt een nieuw hobby, maar dat viel hem toch een beetje tegen. Daarna nog weer door gereden naar de hooiberg, hier hebben we de 561 treden beklommen. Was best wel zwaar. Maar iedereen is boven gekomen. Daarna hebben we bij de paddock gegeten.

Zaterdag 14e werd ik opgehaald, en hebben we eerst 2 snorkelsets gekocht.
Daarna zijn we door gereden naar baby beach. Hier hebben we tot half 7 op het strand gelegen. Ondertussen heb ik wietske, mem en heit leren snorkelen. Wietske had er eerst wat moeite mee, maar na een half uur had zij het onder controle, toen heit die hoefde ik niet te helpen, en toen mem, daar ben ik wel een uur mee bezig geweest, maar uiteindelijk dan ook gelukt. Leuke vissen gezien, en de moeite uiteindelijk toch ook wel weer waard.

Zondags nog een keertje werken, maandag’s de laatse dag. Hebben we eerst bij havana op het strand gelegen, hier kwam ik 2 collega’s tegen, Laura en Chris, gezellig gelegen, en toen met me ouders wezen souvenirs kopen. Dit was een langerit. Want jah me zusje wilde dit niet en dan niet… toen uiteindelijk iets gevonden. Daarna wezen eten bij casa tua… was een diepte punt. Pizza was goed, maar de serves……… niet weer.
Die avond nog een lekker drankje gedronken bij de bar van tott. En toen naar huis gegaan.
De volgende ochtend vroeg uit bed, want ik zou mee ontbijten bij tott. Dit was wel oke. Maar niet supper de luxe ofzo. Daarna koffers gepakt en gewacht en gewacht en gewacht. Toen werden we opgehaald en zijn we op het vliegveld blijven plakken, drankje gedaan. En toen uiteindelijk dan op het vliegtuig gezet. Maar dat ging niet zonder problemen, want me zusje wou niet mee, en daar heb ik nog een verwonding aan overgehouden ook!!!

De dinsdagavond, terwijl me ouders aan het vliegtuigmaal zaten. Ben ik met Chris, jeroen en Tanja wezen eten bij madam Janet. Heerlijk gegeten. Daarna thuis nog een drankje gedaan.

En toen was de 12 dagen met mijn ouders weer om. En weer een halve maand voorbij.
Woensdags 18e weer paddock, daarna wezen zwemmen in de zee, en op het strand gezeten. vrijdags weer senor frogs. En toen zaterdags wezen Tuben. Dit is met een rubberen band achter een speedboot aan, super vet. Dit hebben we gedaan met een paar collega’s en woensdag de 26e natuurlijk paddock, daarna hadden we een hamburgerparty bij mij thuis. En dat ging tot 5uur door dus was nog supper gezellig:P

Vrijdag’s afscheidsfeestje gehad, van een collega, want hij ging weer terug naar Nederland.
Zondag’s na het werk, de muziekquizzzz zeer gezellig of niet Laura!!! Want 1x bellen is genoeg…. Maar ik heb me best gedaan en had er 2 goed. De winnaar had 38 goed. Marja toch de denkbildige poedelprijs gehad. Daana nog goed gezopen en gezongen in café chaos.
En waren we om half 5 wwer thuis. Was weer een gezellige maand.

Hier laat ik het dan weer bij, het was een maand vol belevenissen,
Gezelligheid en alcohol… de rust is inmiddels weer terug op het eiland.

Nu nog maar 1 maand te gaan en dan zit het Aruba avontuur er al weer op,
“de tied, hoart gjin skoft”

Bedankt voor het lezen, en over een maand weer een nieuw bericht,

De groetjes vanaf het warme eiland, in de Caribische zee.

Henk


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 509
Totaal aantal bezoekers 14293

Voorgaande reizen:

23 Maart 2015 - 31 Maart 2016

Stage Bali 2015

04 September 2008 - 08 Mei 2009

stage aruba

Landen bezocht: