ArubA, deel 5: December - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Henk Minkema - WaarBenJij.nu ArubA, deel 5: December - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Henk Minkema - WaarBenJij.nu

ArubA, deel 5: December

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henk

09 Januari 2009 | Aruba, Oranjestad

Heej hier dan eindelijk weer eens een verhaaltje van het warme, zonovergoten eilandje Aruba. Over de maand December.

Als eerst iedereen nog de beste wensen voor 2009!!!
Het is een vreemd en apart gevoel geweest, 5december had je sinterklaas, en dat word hier ook op kleine schaal gevierd. Hier en daar kwam je eens een zwarte piet tegen, en je hoorde zo nu en dan eens een sinterklaas liedje. Maar wel vreemd met deze tempratuur sinterklaas te vieren. Ook zijn hier genoeg mensen die hier voor zwarte piet kunnen spelen, en dan nog nemen ze blanke mensen en schilderen ze alsnog zwart. maar van sinterklaas heb ik verder weinig mee gekregen.

Woensdag 10 december ben ik met Dennis naar andicuribeach geweest. Dit is een stuk strand aan de noordoostkant van het eiland. Een klein strandje tussen de rotsen. Hier zouden we gaan bodyboarden, maar ook zonder bodyboard was het ook gaaf. Golven van 4 meter hoog en misschien zelfs wel hoger. Maar na een half uur hadden we het ook wel gehad, dus hebben we daar nog een tijdje op het strand gelegen. En zijn we weer naar huis gegaan. Die avond hebben we bij café rembrand gegeten. Dit is een nieuw nederlands bruin cafe, waar ook een friese jonge van blue village werkt. Hier hebben we lekker gegeten en een paar biertjes gedronken. Vrijdag de 12e hadden we met het werk een sintekerst avond. We hadden een week ervoor loodjes getrokken, en dan moesten we cadeautjes kopen voor die persoon, voor een bedrag van $20,- / AWG. 35,-. Ik had mijn chef, en heb er heel Aruba voor afgesjouwt. Maar had wat gevonden. Ook moest er een gedicht bij. En die heb ik in het fries geschreven. Was grappig te horen hoe hij het voorlas, maar ging nog redelijk ook.
Daarna zijn we naar cafe chaos gegaan.

Zondag de 15 e was Mathieu (de chef) jarig. Hij werd al oud, 30jaar!! Hadden we eerst bij que pasa gezeten, en daarna zijn we naar misschien wel verrassend, naar café Chaos gegaan.
Daar hebben we nog een tijdje gezellig gezeten. Met een beetje karaoke, altijd leuk.

Donderdag 18december ben ik met Nyk, Valerie & Dennis, naar de california Lighthouse gereden, hier hebben we een paar kerstfoto’s gemaakt. Met kerstmuts en Arubaanse vlag. Dit met de bedoeling om op de kerstkaart te zetten. Vanaf daar zijn we naar de eerste grote cactus gegaan, en ook daar een paar foto’s me kerstmuts, en vanaf daar zijn we naar eagel beach gereden. Hier staat de dividivi boom van Aruba. Dus ook daar nog een paar foto’s gemaakt, en ook un foto waar we in de zee staan. Daar hebben we ook nog ff gelegen, en om 1uur moesten we weer naar huis vanwege het werk.

Woensdag 24e(kerstavond) zijn we met een groepje van blue village wezen barbecueën. Maar aangezien dat het de hele dag een regenachtig was, zijn we boven onder dak gaan zitten. Ik werd 2dagen eerder al benoemd als manager bbq. Ik dacht leuk. Na een kwartier met de bbq aan het prutsen geweest. Hadden we hem goed aan. en kon bijna gaan beginnen. Maar de dames, hadden nog al honger dus het duurde allemaal voor hun wat te lang. Toen we begonnen, kwamen ze met de mededeling dat ik de bbq manager was, dus ook het vlees moest bakken. altijd weer het zelfde. Ben je een keer vrij, ben je weer aan het werk… maar goed was wel leuk. Na de bbq zijn we naar de paddock gegaan, en hebben we kerstnacht goed gevierd. Wij, een groepje van blue village had de kerstmuts op gedaan, maar waren dan ook helaas de enige. Maar daarom des te leuker. Lekker door gefeest, en na de tijd nog ff naar mambo jambo. De salsa kroeg/discotheek. Na daar te zijn geweest, terug naar blue village rijden en nog ff het zwembad in duiken. En lekker slapen!!!

En toen 1e & 2e kerstdag. Ze zijn echt aan mij voor bij gegaan. Totaal geen kerstgevoel gehad. Maar in ieder geval 1e kerstdag, na het stappen, vroeg uit bed, 8.00 lokale tijd. Want heit & dmem hadden een plaatje voor mij aangevraagd op Omrop Fryslân. Dus dat wou ik dan ook wel graag horen. Met kleine oogjes de laptop naast het bed aan gedaan. En de website van omrop fryslân opgezocht. De live radio aangezet, en toen hoorde ik de stem van Gurbe Douwstra al. Op internet had ik al gelezen, dat voor mij aangevraagde nummer als derde kwam. En die was ook inderdaad voor mij. Na een klein verhaaltje waarom het nummer aangevraagd was kwam het nummer. “als de morgen is gekomen” van Jan Smit.
Super bedankt, Heit, Mem en Wietske !!!
Om 12.30 werd ik opgehaald voor het werk. We kregen het druk dus ook vroeger beginnen.
1e kerstdag hadden we 175 mensen gedraaid en 2e kerstdag 195, dus goed druk gehad.
Maar het kerst idee/gevoel is verder helemaal aan mij voorbijgegaan.

Zondag de 28e hadden we een (kerst) ontbijt op het strand. We vertrokken half 11 met zijn allen vanaf blue village, en zijn we na het strand bij Tamarijn gereden. En dit is wat een ontbijt. Ólo. Croissants, kaas-uibrood, stokbrood, kerststol, appelflappen, puddingbroodjes, krentenbroodjes, pannenkoeken, en gekookte eieren. Het was allemaal super lekker, maar ook veel te veel. Na alles geproefd en gegeten te hebben. Ff de zee ingedoken. En ook nog lekker zonnen en om 12,30 weer naar huis want werd om kwart voor alweer opgehaald om te werken.

Dinsdag 30e ben ik met Nyk en zijn vader mee met de Jolly Pirates geweest. Om 3uur smiddag’s zijn we aan boord gestapt. We konden gratis drinken, en ze hadden helaas geen bier, alleen maar sterkere drank, dus ook totaal geen probleem. We hadden in totaal 3 stops. De eerst 2, konden we bij 2 scheepswrakken snorkelen, en de derde hadden we de mogelijkheid om van slinger touw van het schip te springen. Was een hele leuke trip en zeker voor herhaling vatbaar. Toen we na 3uur weer van het schip afkwamen hebben we als eerst een paar borreltjes bij Moomba Beach Bar gedaan. Toen Wouden we bij café Rembrandt nog een hapje eten, maar aangezien dat er niet veel bijzonders op de kaart stond hebben we er alleen maar even gedronken. Daarna zijn we naar Salt & Pepper gegaan, daar hebben we een hapje gegeten, maar vond ik niet veel bijzonders. Nog een paar biertjes gedaan bij Nyk zijn werk. Fishes en more. en hebben we de taxi maar na huis genomen. Bij blue village nog bij een paar medebewoners op het terras gezeten. Daar werd mij gevraagd of ik oudejaarsavond ook nog mee wilde doen met wat cadeautjes. natuurlijk ik ben vrij dus waarom niet.

Oudejaarsdag. Vroeg uit de veren, 10uur. Want de winkels sluiten zeer vroeg, en ik moest nog wat boodschappen doen. En cadeautjes kopen. Dus met de taxi naar de super food gegaan, en heb er boodschappen gedaan, een paar cadeautjes gekocht, en ben toen met Leonie en Yaniek mee terug naar blue village gereden. Ook wou ik nog een paar oliebollen kopen, maar helaas die waren al uitverkocht. Om 2uur hebben we een 100.000 klapper afgestoken. En heb de hele middag bij het zwembad gelegen. Rond 4uur hadden we bij de receptie van blue village een “oudjaarsparty” hier werd een 300.000 klapper afgestoken, en we kregen gratis champagne. Daarna weer bij het zwembad gelegen. Later kwamen we een groepje bij het zwembad tegen die aan de whisky black label zaten. En die vroegen of wij ook mee wouden drinken, en dan zeggen we natuurlijk geen nee. Om 7uur ff snel een broodje shoarma gemaakt. En om 9uur gingen we beginnen, met de cadeautjes. we gingen met zijn allen in een kring zitten. En de cadeautjes in het midden. We hadden 2 dobbelstenen, en elk getal had een opdracht. Wanneer je bijvoorbeeld gooide, dan mocht je een cadeautje uit het midden zoeken, en wanneer je 7 gooide, mag je het pas uit pakken. Maar dat cadeautje hoort bij de stoel waar je zit en niet bij jou. Dus het was aan het einde van de avond maar afwachten wat je kreeg, en of je uberhaubt wat kreeg. 2want gooide je 9 dan moest iedereen 3 stoelen naar links of rechts schuiven. En zo zijn we door gegaan tot kwart voor elf. Ik had een tafeltennis setje gekregen. En dat was nog wel een leuk cadeautje.

Om elf uur zijn we met de hele clan naar de Paddock gereden. Waar we het oudejaar uit hebben gezeten. Hier hadden ze om twaalf uur veel vuurwerk. En ook het tegenoverliggende renancaince hotel had een hele grote vuurwerkshow. Om 12uur kregen we ook allemaal gratis champagne en daar zijn we dan ook tot 5uur gebleven. Thuis gekomen zijn we ff aan het zwembad gaan zitten, en op een gegeven moment komt zischa(een buurvrouw) naar me toe gelopen. Nyk zit ook voor de deur te slapen. Ik er heen was die conjo de sleutel vergeten en zat al 1,5 uur voor het huis te slapen. Dus voor hem geluk dat ik al om 5uur thuis was. Daar na nog ff wezen zwemmen. En een hamburger gebakken. En toen lekker gaan slapen. Het nieuw jaar.

Tot hier dan de verhalen van december. En nog even en dan komen de verhalen van januarie ook al weer. Hier laat ik het bij.
**** word vervolgd****

Gr. Van het warme zonnige, eilandje Aruba


Henk Minkema

  • 13 Januari 2009 - 12:36

    Lianne:

    Ik ben student aan de Hogeschool van Rotterdam en zoek nog een stage in aruba... via wat heb jij je stage geregeld en zou ik je wat vragen via de email mogen stellen?Bijvoorbeel over wat voor een stage jij doet?
    Mijn email is: lill87@hotmail.com

    Alvast heel erg bedankt!

    Groetjes Lianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 14297

Voorgaande reizen:

23 Maart 2015 - 31 Maart 2016

Stage Bali 2015

04 September 2008 - 08 Mei 2009

stage aruba

Landen bezocht: