3e Maand Aruba(november) - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Henk Minkema - WaarBenJij.nu 3e Maand Aruba(november) - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Henk Minkema - WaarBenJij.nu

3e Maand Aruba(november)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henk

29 November 2008 | Aruba, Oranjestad

3e maand Aruba

Heej,
Het is alweer bijna 3maanden geleden dat ik op het vliegtuig stapte naar Aruba!!
En die 3maanden zijn voorbij gevlogen.
En nu dus al 1/3 van de stage gehad.

De stage bevalt super goed, heb heel veel vrijheid bij Que Pasa?, mag voorstellen doen voor de specials, (dit zijn de dagelijks veranderende gerechten). En wanneer ik koude kant moet ik zelf de special voorgerecht/nagerecht bedenken. Zeer leerzaam.
Het hoogseizoen begint nu ook langzaam op te komen. Dus we stijgen langzamer hand boven de 100 man uit. Verder is het nog altijd erg leuk.

Ook was ik eind oktober begonnen met duiklessen. Ik heb in totaal vier duiken in de zee gemaakt. De eerste gewoon vanaf de kant het water ingaan. En de laatste 2duiken(beide op de zelfde dag) zijn we vanaf een boot het water ingesprongen. De eerste duik was in een baaitje bij de streek Balashi, waar tevens ook de bierbrouwerij van het eiland staat, genaamd “Balashi” :P de 2e duik was bij het gebied Pos Chiqueto. Beide duiken waren erg mooi, komt ook omdat je het nooit eerder gezien hebt. Maar allemaal vreemde vissen paarse, groene, blauwe, doorzichtige, regenboog, en overal kinea supporters , dus allemaal geel-zwarte vissen:P. verder was er niet veel bijzonder koraal. De 3e en 4e duik waren daar in tegen weer heel anders. 3e duik was bij het wrak de “antilla”. Dit is een scheepswrak van de II wereld oorlog. Hier waren hele mooie vissen, weer veel andere dan bij de vorige duiken. Grote schollen vissen. Supper om te zien. En de 4e duik was bij de Perdernalis. Dit is een wrak dat is verspreid in vier stukken, en is er door mensen neergelegd, maar een mooie plek om te duiken.

hier heb ik een zeeschildpad zien zwemmen. Wat zijn die dinge groot joh!! Ook kon je hier nog door een raam zien van het wrak.. en een gigantisch grote groep vissen lagen daar heel stil te wachten. Echt een geweldig gezicht. Ook zwom er een rog, en hebben we een zee slang gezien. Vreemde dingen, maar leuk om ze gezien te hebben.
En na deze duiken, moesten we nog een theorie examen maken. En dat heb ik gehaald, en nu ben ik dus geslaagd voor mijn openwater duikbrevet. Mag nu overal duiken tot een diepte van 18meter.

Ook gaat het Steeldrum gewoon elke week door. Gaat lekker, leer veel en is leuk om te doen. Wel is het best moeilijk, want het is namelijk heel wat anders dan een drum of een xylofoon.
En ik ga goed vooruit, dus dat is het belangrijkste.

Dinsdag 18november, ben ik ook wezen diepzeevissen. Dit met de collega’s uit de keuken. Mathieu, Dennis en zijn vriend Niels, de baas Addy met zijn vader en ik. We moesten al om 5uur in de ochtend op staan, en om 6uur AM op de boot zitten. Kwart over 6 zijn we dus ook uitgevaren. Eenmaal op de vissersplaats waar we heen en weer vaarden. Hebben we de lijnen uitgegooid, en gewacht, gewacht, gewacht, gewacht en toen hadden we beet. En ik had de eer om de eerste vis binnen te halen. Dus dat heb ik ook gedaan. Een Barakuda van 3kg. En +/- 60cm lang. Viel een beetje tegen. En toen weer wachten, en wachten, en wachten… en na een aantal keren bijna in slaap vallen. Keerden we om 10uur weer terug. Met een topvangst… 1 barakuda:S:S:S
Viel enorm tegen dus. Shit happens. Toen hebben we hem schoongemaakt. Ik had het nog nooit gedaan, laat staan gezien. Dus ik moest het doen, met de hulp van de Addy de barakuda van zijn ingewanden ontdaan. En toen is hij naar Que pasa gegaan. Hebben we nog ff gezeten bij Moemba beach bar. En zijn we naar huis gegaan, ik was vrij dus heb lekke bijna niks gedaan.

Die avond ben ik met Maurits naar de bioscoop geweest, James Bond quantem of solage.
Was op zich wel een leuke film maar niet meer het James bond wat het altijd was. Er is geen enkele keer in de film gezegt: Bond, James Bond. En er is geen een keer een laserstraal uit zijn horloge gekomen, en geen een keer een raket uit zijn auto gekomen. Dus geen mooie gadgets en mooie truckjes met zijn auto, en dat is nou James bond. Dus hoop op de volgende film beter is.

Ook zijn we weer wezen paintballen. Was echt weer gaaf. Het heeft wel een paar flinke blauwe plekken aan over gehouden, maar dat is niet anders, het gaat om de fun.
We waren met ongeveer 12man. En hebben leuk gespeeld.
Hopen dat we weer snel spelen.

Ook zijn we 3weken terug uitgebreid wezen gaan eten bij restaurant Yemanja. Dit is ook van de zelfde eigenaar als Que Pasa? En Marandi. Hier hebben we echt heerlijk gegeten. 3gangen, met een wijnarrangement. Vooraf een salade met huisgemaakte Grave laks zalm. Als hoofdgerecht had ik een eendenborst filet met limoen saus, en als nagerecht een cheescake met een zoete dessertwijn. Net of werd er dubbelfriss neergezet, want was zo op :p :$ En nog gezellig nagezeten. Daarna na de Paddock, waar we ook nog flink aan de zuip zijn gegaan.
En toen na een geslaagde avond nog wezen zwemmen bij het zwembad voor het huis. En toen moe het nest in gestrompeld.

Ook zijn de leraren van school langs geweest. Die zijn 30oktober aangekomen en 5november weer vertrokken, daar mee hebben we het over onze schoolopdracht gehad, en over het bpv werkboek. Ook zijn we met alle leerlingen van het Friesland college wezen lunchen, die op Aruba zitten dan hé. Ze waren tevreden over ons en onze schoolopdrachten ging ook goed.
En dat is het meest jammer hier. De schoolopdrachten. Kosten namelijk nog al wat tijd. En past dan ook niet altijd. Maar het is een plicht en dat hoort erbij.

En elke woensdag gaan we naar de studentenavond in de Paddock. Bijna altijd wel gezellig.
Maar 2weken geleden reden we na afloop naar huis, en dirk, de bestuurder van die avond had nog alwat slokjes op. We reden met de auto 5meter de tegeningestelde richting van de eenrichtings weg op. Want anders kwamen we in een langzaam rijdende stoet terecht. En dat duurt dan weer zo lang. Dus we dachten kan wel ff snel, ff afsnijden, en het kon ook makkelijk. Alleen achter ons bleek een politie auto aan te komen. En dat hadden we nou net niet gezien:S:S dus de sirenes gingen aan, en we werden staande gehouden.
De Politie: ‘u weet waarom we u staande houden??,”dirk zei: jah, we rijden verkeerde richting. Politie:”hebt u uw autorijbewijs bij u,??” dirk: “neej die ligt nog in mijn appartement. Politie:”u hebt uw gordel ook niet om??”dirk: neej klopt was ik vergeten…(tuurlijk)” Politie: “u zit ook dronken achter het stuur??” dirk: jah dat klopt.
Politie; ‘u weet dat u voor dit in Nederland al 4boetes had gekregen, en uw rijbewijs in hebt moeten leveren.” Dirk: jah ik weet het. Politie: “draai de auto nu dan maar om, en rijd u rustig naar huis.”. hij had geen enkele boete, en hij mocht gewoon verder rijden, en dat van de politie.
Zo makkelijk zijn ze hier dus:D:D:D

Ook hier wordt sinterklaas gevierd.
Dus ik zit hier 9000 km vanaf Nederland, aan de pepernoten, chocoladeletters, banketstaven, marsepein, en zelfs aan het Friese suikerbrood.
Dus altijd lekker:P

Dit is weer genoeg voor deze maand,
We beginnen nu met de maand december, en hebben sinterklaas, kerst en oud en nieuw, dus ben benieuwt hoe dat hier gaat.

De warme, zonnige, tropische groeten:

• 26 December 2008 - 12:30

Liekel En Anke:

He Henk
    Geweldig wat je allemaal doet en onderneemd,uit je schrijven kunnen we wel lezen dat je het erg naar je zin hebt.
    Erg leuk is het ook dat je serieus genomen word als stagiair.
    Hartstikke bedankt voor de mooie kerstkaart, maar wie is die macho ???
    Neem het ervan en ook jij de beste wensen.
    De groeten. Liekel.

Hallo Henk,
    Bedankt voor de blitse, superleuke kerstkaart die we van je hebben gekregen! Je kunt op de foto's zien dat het goed met je gaat. we wensen je een spetterend uiteinde en een flitsend nieuwjaar toe! Geniet er nog maar goed van, veel plezier en tot ziens! Groetjes Anke.

• 27 Januari 2009 - 16:28

Ursula Adema:

he broertje.
    leuk hoor gekaanstekers
    maar erg leuk verhaal en Nyk mag ik je een tip geven het is misschien wel leuk dat je van je verhalen een boekje maakt.
    Anders als je dat wilt kan ik die verhalen wel eens meenemen naar mijn werk daar binden ze in.
    Liefs Je zus Ursula.